Sok ülés nők

Így tesz tönkre a sok ülés – A szakember megoldásai, hogy ne rokkanj bele

Így tesz tönkre a sok ülés — A szakember megoldásai, hogy ne rokkanj bele PZG Olvasási idő kb.

azt lehet keresni egy nő

Ezzel a címmel adtak ki közleményt pár éve egy szakmai konferenciáról. Vajon eltúlzott ez az állítás? Pár hete arról kíváncsiskodtunk nálatok a Facebook-oldalunkon keresztül, hogyan védekeztek az ülés káros hatásai ellen.

Tesztelje, ön is érintett-e!

Majd a téma egyik legelismertebb hazai képviselőjének — és talán legszenvedélyesebb harcosának —, Bene Máté porckorongsérv-specialista fizioterapeutának sok ülés nők fel kérdéseinket, és faggattuk arról, mit gondol ő szakemberként a ti megoldási javaslataitokról. Prónay-Zakar Gina interjúja. Ez csak egy hatásvadász cím? Vagy valódi problémát jelent az, hogy ennyit ülünk?

Bene Máté: Az ülés a legkártékonyabb testhelyzet. Azért alattomos, mert nem hirtelen, hanem lassan és észrevétlenül, évek alatt fejti ki a hatását. Nagyon sokfajta gerincproblémát okozhat az ülés, az egyszerű izom- és kötőszöveti fájdalmaktól a súlyos porckorongsérvig. A testet nem az ülésre teremtették, hanem arra való, hogy járj vele: egyenetlen talajon sétálj, aktívan tegyél-vegyél egész nap, használd a lábad, hogy eljuss A pontból B-be… aztán este feküdj le, és aludj.

Sok ülés nők mi nem ezt csináljuk, hanem tíz-tizennégy órákat ülünk, ami brutális statikai terhelést jelent egy olyan rendszer számára, ami sok ülés nők nem erre lett konstruálva.

workshop koncepció találkozik

Bene Máté fotó: a kép a szerző tulajdona PZG: Mik azok a jellemző elváltozások, amiket az ülés hosszabb távon okoz? Flört munka Mivel a test egy dinamikus működésre optimalizált szerkezet, üléskor egész másképp, más izmokkal kell tartanod magad, mint járás közben.

Az izmok sajnos képtelenek túl hosszú ideig aktívak lenni, keresés nő hendaye elkerülhetetlen a görnyedés, ami egy sor lágyrészt zsugorít.

Így ha kiszállsz a székből, már akkor sem tudsz kiemelkedni egy természetellenes tartásból, és az ezzel járó túlterhelés pont úgy hat a testre, mint egy rossz futómű-beállítás az autóra: mozgásszervrendszeri szinten egy raklapnyi degeneratív — kopásos, meszesedéssel járó — betegség forrása. Hosszan lehetne sorolni, hogy milyen gerinc- és ízületi panaszokat okoz az ülés, de inkább azt jegyezném meg, hogy ez a pozíció egyáltalán nem csak a mozgásrendszernek árt.

A romló testtartás miatt például a rekeszizom nem tud annyira kitérni, mint kellene, így nem masszírozza át minden egyes belégzéskor a hasi szerveket. Mivel ennek a mechanizmusnak és szimplán a járás izommunkájának is sok ülés nők szerepe lenne a vénás- és a nyirokkeringésben, sejthető, hogy az ülőhelyzetek mennyire messzire vezető problémákat okoznak. PZG: Ma már nemcsak a felnőttek nézik a monitorát a munkájuk miatt, hanem sok ülés nők gyerekek is mobillal a kezükben nőnek fel… BM: Igen.

Régen a porckorongsérv a nagyszülők, a hatvan feletti emberek betegsége volt. Aztán jött a harmincas-negyvenes generáció.

ingyenes társkereső e- mail nélkül

Most már a tizenévesek körében sem ritka. A legfiatalabb páciensem például nyolcéves volt, két — nem pici — porckorongsérvvel.

Így tesz tönkre a sok ülés – A szakember megoldásai, hogy ne rokkanj bele - WMN

A gerincbetegségek előállapotát, a kóros mozgás- és tartásmintákat az ember már akkor elkezdi kialakítani magának, amikor hatévesen beül az iskolapadba.

A mi generációnk legalább még a szüneteket az udvaron rohangálva töltötte, délután meg a játszótéren lógtunk, ami egyfajta korrekciója volt az ülés hatásainak. Ma ahelyett, hogy egymást kergetnék és nyúznák a gyerekek a szabadban, az egész kicsi kölykök is ott zombulnak a gép előtt, előbb nyomogatják a mobilt, minthogy járni kezdenének. PZG: Kinek sok ülés nők felelőssége ez?

Árt a szívnek

És hogy tudunk belenyúlni ebben a folyamatba? BM: Sok ülés nők miénk. Muszáj a gyerekekkel foglalkozni, és ebben óriási a szülők, tornatanárok, edzők felelőssége.

Ezért is tervezünk most eljuttatni az ország összes pedagógusához egy tájékoztatót, ami felhívja a figyelmet erre a feladatra. A legfontosabb preventív tényező akkor történik, amikor a gyerek járni kezd, mert sok ülés nők alakítja ki a gerincgörbületeit, ami minden tartás és helyes gerincműködés alapja. Ahogy növekszünk, ezzel párhuzamosan tanulja meg az idegrendszerünk az izmok finomhangolását annak érdekében, hogy a fejlődő és átalakulóban lévő csigolyasor mindig stabil lehessen.

Ha ez kimarad, akkor behozhatatlan hátránnyal indul neki később az ülőmunkának, ami majd az itt letett alapokat támadja meg. Hadd hozzak egy nem tudományos példát: a nagypapám most 89 éves.

Huszonnégy

Kiskorában gyalog járt iskolába, napi nyolc kilométert tett meg. Az egyik haverom 32, a szülei mindenhová autóval vitték. Nagypapám lassan kilencven évesen simán gyalogol ma is, a haveromnak viszont olyan szegmentálisan instabil a dereka, hogy méterenként le kell ülnie regenerálódni. Persze ez nem egy tudományos példa, de meglehetősen kifejezi a lényeget: járjunk sokat egyenetlen sok ülés nők.

Természetesen fontos a tartáskorrekció, a szűrések, a sport és társai, de ennél elengedhetetlenebb tényező konkrétan nincs a gerincprevencióban.

társkereső magas emberek

Meggyőződésem, hogy egyik terápiás módszer sem lehet igazán hatékony, ha a természetes funkció gyakorlása tartósan kimarad. PZG: Mit tud tenni a szülő? BM: Nemrégiben egy pedagógus ismerősöm azt mondta, hogy a gyerek mindig azt csinálja, ami a legvonzóbb alternatíva számára. Nagy a szülők, az edzők, a testnevelők felelőssége tehát: ha ugyanis sikerül a gyerek számára olyan aktív tevékenységet felmutatni, ami izgalmasabb, mint a telefonnyomkodás a fotelban, akkor azt fogja csinálni.

10 panasz, amit a széken ülés okoz | Fontanus Freestyle

Meglepő módon egyébként a rendelőben nemcsak tudatos anyukákkal és apukákkal, hanem tudatos gyerekekkel is találkozom, akik el akarják kerülni a szüleik mozgásszervi problémáit, és ezért készek keményen dolgozni is.

PZG: Térjünk rá az olvasóink praktikáira, vagyis: mit tesz a WMN-olvasó, hogy megelőzze az ülésből eredő károkat, és arra kérlek, mondd el, melyiket sok ülés nők tartod jó ötletnek! Fitlabdán ülés? BM: A fitball egy nem is olyan régi kutatás szerint kifejezetten erősíti a hátizmokat, viszont a degeneratív gerincproblémákat nem igazán előzi meg. Előnye, hogy az ember sok ülés nők kihúzza magát, meg mozog rajta, de azért lássuk be, hogy könnyen lehet rajta görnyedni is… Ékpárna?

BM: Igen, ez az egyik legjobb megoldás, én is a lejtős ülőfelület híve vagyok leginkább.

A farokcsont fájdalom kezelését először érdemes otthon megpróbálni: Farokcsont fájdalom kezelése otthon Az otthoni kezelési módszerek lényege, hogy amennyiben múló, nem komoly fájdalomról van szó, ne kelljen feleslegesen orvoshoz fordulni.

De csak széken, asztalnál. Ahol az ülőlap hosszabb, mint a comb, ott már érdemesebb hátradőlni és a derekat megtámasztani, mert a lejtős sík ilyenkor már előnytelen. Tipikusan ilyenek az autó ülése és a tévézős kanapé, ahol a legjobb, ha hátradőlsz, és összetekersz magad mögött egy pulcsit.

  • Így teszi tönkre a testedet a sok ülés: minden porcikád szenved tőle Life.
  • View Larger Image 10 panasz, amit a széken ülés okoz A legtöbben széken ülve töltjük életünk jelentős hányadát — annak ellenére, hogy ez nem egy természetes testhelyzet a számunkra.

Megemelt asztal? BM: Klassz dolog, abból a szempontból, hogy legalább nem ülünk, tehermentesíti a derekat, de ahhoz, hogy dolgozni tudjunk, és elérjük sok ülés nők lapot, fel kell emelni a karunkat.

horoszkóp flört

A legszerencsésebb, ha kombináljuk ezeket az eszközöket, és hol állva, hol ülve dolgozunk. PZG: Mi a helyzet azokkal a preventív mozgásformákkal, amelyeket az olvasóink szeretnek, és érzéseik szerint jó tesz a gerincüknek? BM: A jóga egyike a legjobb mozgásformáknak, főleg az eredeti változat, de óriási jelentősége van annak, hogy mit tud az oktató.

Nem javasolom a kötött, előre meghatározott sorrendű sorozatokat, fontos, hogy az oktatónak lehetősége legyen alkalmazkodni az egyénekhez. Figyelni kell arra, hogy az órán homorú derékkal ne hajoltasson túl gyakran előre.

10 LENYŰGÖZŐ DOLOG ✔ Amit NEM TUDTÁL a Saját Testedről! [LEGJOBB]

Jó, ha hallgatunk a saját érzéseinkre, de mivel a porckorongban nincs túl sok érzőideg, a ismerd meg az idegen kultúrák, ha utánaolvasunk egy picit a legfontosabb tudnivalóknak, mert néha az érzés is csalóka. Edzőknek és hobbisportolóknak is ajánljuk Bene Máté cikkét a témában.

  1. Furcsa tünet, amit a túl sok ülés okoz - HáziPatika
  2. Spirituális társkeresés
  3. Társkereső feleségül

Az ülőmunka ugyanakkor kiváltja a nyaki gerinc mögött húzódó lágyrészek zsugorodását, vagyis az előrehelyezett fejtartást, ez beforgatja a felkarcsont helyzetét, és a TRX-szel ezt a területet meg lehet terhelni. Vagyis akinek már ismert nyakigerinc-problémája van, az csak nagyon szakértő edzővel kezdjen neki, akinek viszont nincs, annak egy jó edzővel nagyon jó sport.

Aztán az egyre hosszabbodó munkanapok és a több éves számítógép előtt töltött idő egészségtelen hatásai elkezdtek megjelenni rajtam. Hát- és nyakfájás, görnyedt testtartás, zsibbadó lábak De pontosan mit is tesz a szervezetünkkel mindez? Légrádi Júlia írása.

BM: Teljesen jó edzésforma lehet addig, amíg az ember egészséges. Hozzá kell tennem, hogy én még nem nagyon láttam 18 évnél idősebb embert megfelelő mozgásmintákkal. Vagyis ahogy minden más sportágnál, a kettlebellnél is előfordulhat, hogy valaki, bár technikailag helyesen, mégsem a jó mintával hajtja végre a gyakorlatot. Ilyenkor meg kell tanulnunk újra megfelelően működtetni a testünket. A bellnél a sérvvárományos pácienseket szinte csak a russian twistről szoktam lebeszélni.

társkereső kérni kérni

Összefoglalva, ha már mindenképp muszáj sokat ülni, akkor váltogassuk a módszereket! Lehet az ergonomikus széket, az ékpárnát, az emelhető asztalt váltogatni, és minél gyakrabban cserélgetni a helyzeteket.

És többször, legalább óránként felállni, és járni egyet. Ne ruházzunk be egyből valami drága székbe, hanem a különböző megoldásokat próbálgassuk, és nézzük meg, nekünk személy szerint mi válik be a legjobban. Vagyis mozogni, minél többször, minél gyakrabban — és minél természetesebb körülmények között. Ez a megoldás. Prónay-Zakar Gina.

hozzászólások